sabato 2 giugno 2018

Polish Duolingo: Lesson 14.

D. Lesson 13. ↔︎ Lesson 15.
Home - Fonetica - Words - Grammar - Verbi -
- Lezioni - Fonti didattiche -

LESSON 14.
Chłopiec je: a boy is eating.
Kobieta: a woman.
Jabłko: apple.
The girl: dziewczynka.
The man: mężczyzna.
Kobieta je jabłko: a woman is eating an apple.
Chłopiec: a boy.
Jabłko: an apple.
Jestem: I am.
On jest: he is.
Ja jem: I am eating.
She: ona.
Ja jestem mężczyzną: I am a man.
Ja jestem kobietą: I am a woman.
Ja jestem kobietą.
I am a woman: Ja jestem kobietą.
On pije wodę: he is drinking water.
A girl and a boy: dziewczynka i chłopiec.
Ja piję: I am drinking.
She is a girl: ona jest dziewczynką.
Milk and bread: mleko i chleb.
He is a boy: on jest chłopcem.
Chłopiec pije wodę: A boy is drinking water.
The man: mężczyzna.
Kobieta je: the woman is eating.
A boy: chłopiec.
A girl is eating an apple: dziewczynka je jabłko.
A woman is eating an apple: kobieta je jabłko.
Dziewczynka: a girl.
Chłopiec: a boy.
Ja jestem kobietą: I am a woman.
Ona: she.
Ja jem jabłko: I am eating an apple.
He is a man: on jest mężczyzną.
Ja jem.
I am eating: jem.
She is a woman: ona jest kobietą.
I am eating: jem.
Dziewczynka pije wodę: a girl drinks water.
Ja piję mleko: I am drinking milk.
On je chleb: he is eating bread.
He is a boy: on jest chłopcem.
She is a girl: ona jest dziewczynką.
Kobieta e mężczyzna: a man and a man.
Mleko: milk.
Ja piję młeko: I am drinking milk.
The girl: dziewczynka.
A boy: chłopiec.
Dziewczynka je jabłko: a girl is eating an apple.
A woman: kobieta.
The man: mężczyzna.
Mężczyzna je jabłko.
Mężczyzna je jabłko: a man is eating an apple.
Chłopiec: a boy.
I eat: jem.
Ja jestem kobietą: I am a woman.
On jest: he is.
I am: jestem.
She eats an apple: ona je jabłko.
Ja jestem mężczyzną: I am a man.
I am a man: jestem mężczyzną.
I eat: jem.
On pije mleko: he drinks milk.
Ja jestem dziewczynką: I am a girl.
Ja jestem chłopcem: I am a boy.
He is eating bread: on je chleb.
I am drinking: Ja piję.
A man and an apple: mężczyzna i jabłko.
On pije wodę.
On pije wodę: he is drinking water.
I am drinking: pije.
Dziewczynka je: a girl eats.
A boy is eating an apple: chłopiec je jabłko.
Mężczyzna: a man.
A woman: kobieta.
A man is eating an apple: mężczyzna je jabłko.
Kobieta: a woman.
Chłopiec: a boy.
I am: jestem.
She: ona.
He: on.
She is a woman: ona jest kobietą.
Ja jem jabłko: I am eating an apple.
Ja jestem mężczyzną: I am a man.
On: he.
Dziewczynka i chłopiec: a girl and a boy.
Ja jestem chłopcem: I am a boy.
Chłopiec pije wodę.
A boy is drinking water: Chłopiec pije wodę.
He is eating bread: on je chleb.
I am drinking: piję.
Jestem dziewczynką: I am a girl.
Milk: mleko.
A boy is eating an apple: chłopiec je jabłko.
The girl: dziewczynka.
A woman: kobieta.
The man: mężczyzna.
Chłopiec je jabłko: the boy is eating an apple.
Kobieta: a woman.
Dziewczynka: a girl.
Ona jest kobietą: she is a woman.
Ja jestem kobietą: I am a woman.
I am eating: Jem.
He is eating an apple: on je jabłko.
Ja jestem mężczyzną: I am a man.
I am eating an apple: jem jabłko.
He is a man: on jest mężczyzną.
I am eating an apple: jem jabłko.
She is drinking water: ona pije wodę.
I am drinking milk: piję mleko.
Kobieta i mężczyzna: a woman and a man.
I am a girl: jestem dziewczynką.
He is eating bread: on je chleb.
Jestem chłopcem: I am a boy.
Piję wodę i mleko.
Jestem: I am.
Ja jem: I eat.
Mężczyzna: a man.
Dziewczynka: a girl.
Chłopiec: a boy.
On jest: he is.
Jabłko: an apple.
Jem: I eat.
Ona jest kobietą: she is a woman.
On jest mężczyzną: he is a man.
Jestem kobietą: I am a woman.
Ja jem jabłko: I am eating an apple.
Ja jestem kobietą: I am a woman.
Jestem mężczyzną: I am a man.
I eat an apple: jem jabłko.
Jem jabłko: I eat an apple.
A boy: chłopiec.
The man: mężczyzna.
A girl is eating: dziewczynka je.
A boy is eating: chłopiec je.
A girl is eating: dziewczynka je.
On pije wodę: he drinks water.
Chleb: bread.
Mleko: milk.
Dziewczynka i chłopiec: a girl and a boy.
Kobieta: a woman.
Ja jestem dziewczynką: I am a girl.
Ja piję: I am drinking.
Ja jestem chłopcem: I am a boy.
Ona jest dzwieczynką: she is a girl.
He is drinking milk: on pije mleko.
She is drinking water: ona pije wodę.
Piję wodę i jem chleb: I drink water and I eat bread.
Ona pije mleko: she drinks milk.
On jest chłopcem: he is a boy.
Mleko i chleb: milk and bread.
On y ona: he and she.
Jestem dziewczynką: I am a girl.
Jestem chłopcem: I am a boy.
A woman is eating: kobieta je.
I am drinking: piję.

Nessun commento:

Posta un commento

gr/xxii