mercoledì 6 giugno 2018

Verbi polacchi più usati: 1. pić (bere).

D. Verbi: 1. pić ↔︎ 2. mieć.
Home - Fonetica - Words - Grammar - Verbi -
- Lezioni - Fonti didattiche -
PIĆ: bere, verbo trans. e intr.😁 Vorvo.
Bezokolicznik: pić.
Czas teraźniejszy: piję.
Tryb przypuszczający: piłbym.
Intr. → chce mi się pić: ho sete.
≥  Chce mi się pić: ho sete.
Obielałes mi, że przestaniesz pić:
- Mi avevi promesso che avresti smesso di bere.
Musisz wyzdrowieć, zanim zaczniesz znowu pić:
- Devi rimetterti in sesto prima di ricominciare a bere.
Lubię kobiety, które potrafią pić:
- Mi piacciono le donne che reggono l'alcol.
co mu jest? che ha?
🍐pera →
CONIUGAZIONE DEL VERBO PIĆ.
Tryb oznajmujący:
Czas teraźniejszy:
ja piję,
ty pijesz,
on/ona/ono pije,
– Dziecko piję wodę: the child drinks water.
my pijemy,
wy pijecie,
oni/one piją.

Czas przeszły:
ja (m) piłem
ja (f) piłam
ty (m) piłeś
ty (f) piłaś
on pił
ona piła
ono piło
my (m) piliśmy
wy (m) piłyście
oni pili
one piły

Czas przyszły słożony:
ja (m) będę pił
ja (f) będę piła
ty (m) będziesz pił
ty (f)  będziesz piła
on będzie pił
ona będzie piła
ono będzie piło
ono będzie piło
my (m) będziemy piłi
my (f)  będziemy piły
wy (m) będziecie pili
wy (f) będziecie piły
oni będą pili
one będą piły.



Nessun commento:

Posta un commento

gr/xxii