venerdì 18 maggio 2018

Polish Duolingo: Lesson 9.

D. Lesson 8. ↔︎ Lesson 10.
Home. Fonetica. - Words. - Grammar.
Fonti didattiche. -
LESSON 9.

On pije wodę: he drinks water.
Jem: I eat.
Mleko I chleb: milk and bread.
Jabłko: apple.
Ja piję: I am drinking.
On jest chłopcem: he is a boy.
On jest mężczyzną: he is a man.
Ja jem: I eat.
I drink water and eat bread: piję wodę i jem chleb.
On je chleb: he eats bread.
Jabłko: the apple.
On pije wode: he drinks water.
Jem chleb: I eat bread.
On i ona: he and she.
Jestem chłopcem: I am a boy.
A woman is eating: kobieta je.
I am a man: jestem mężczyzną.
Ja jestem chłopcem: I am a boy.
The apple: jabłko.
I am drinking: piję.
On jest: he is.
Mleko I chleb: milk and bread.
Kobieta: a woman.
mężczyzna man
Mężczyzna: a man.
Ona: she.
Chłopiec: a boy.
Jestem: I am.
Mleko: milk.
On piję wodę: he drinks water, he is drinking water.
I am a man: ja jestem mężczyzną.
Ja jestem kobietą: I am a woman.
Ona: she.
Ona jest kobietą: she is a woman.
Mężczyzna pije mleko i dowę: A man drinks mild and water.
On jest mężczyzną: he is a man.
A boy: chłopiec.
A woman: kobieta.
The man: mężczyzna.
He drinks water: on pije wodę.
A woman is eating: kobieta je.
On pije wodę: he drinks water.


Nessun commento:

Posta un commento

gr/xxii