domenica 20 maggio 2018

Polish Duoling: lesson 11.

D. Lesson 10. ↔︎ Lesson 12.
Home. Fonetica. - Words. - Grammar.
Fonti didattiche. -
LESSON 11.

Mleko i chleb: milk and bread.
Jem: I eat.
Jestem: I am.
Ona: she.
Dziewczynka: a girl.
Ja jem: I eat.
I am drinking milk: Ja pijęmleko.
Ja jestem dziewczynką: I am a girl.
On jest chłopcem: He is a boy.
Ona jest dziewczynką: she is a girl.
Ja piję: I drink.
Jestem chłopcem: I am a boy.
Ona: she.
Ja jem jabłko: I am eating an apple.
Ja jem: I eat.
pcs: pić: present.
On pije wodę: he drinks water.
On jest: he is.
Mężczyzna: a man.
Mleko: milk.
Chłopiec: a boy.
Ja jestem kobietą: I am a woman.
Jestem mężczyzną: I am a man.
Mleko: milk.
Jem chleb: I am eating bread.
A girl is eating: dziewczynka je.
Ona jest kobietą: she is a woman.
Ona pije wodę: she is drinking water.
Mleko i chleb: milk and bread.
On jest mężczyzną: he is a man.
Jestem kobietą: I am a woman.
The man: mężczyzna.
A man and an apple: mężczyzna I jabłko.
Chleb: bread: chleb.
I am a woman: Jestem kobietą.
I am drinking milk: piję mleko.
Dziewczynka je: a man is eating.
A woman is eating: kobieta je.
A boy is eating an apple: chłopiec je jabłko.
On pije wodę: he drinks water.
A woman is eating an apple: kobieta je jabłko.
A man is eating an apple: mężczyzna je jabłko.

Nessun commento:

Posta un commento

gr/xxii