giovedì 17 maggio 2018

Polish Duolingo: Lesson 8.

D. Lesson 7. ↔︎ Lesson 9.
Home. Fonetica. - Words. - Grammar.
Fonti didattiche. -
LESSON 8.

On jest: he is.
On pije wodę: he drinks water.
Chleb: bread.
Ja jem: I eat.
Dziewczynka I chłopiec: a girl and a boy.
Jestem mężczyzną: I am a man.
Piję mleko: I am drinkin milk.
Jestem chłopcem: I am a boy.
Jem: I eat.
On jest mężczyzną: he is a man.
On pije wodę: he is drinking water.
Ona je chleb: she eats bread.
Ja jem jabłko: I am eating an apple.
Piję wodę I jem chleb: I am drinking water and I am eating bread.
Ja jestem chłopcem: I am a boy.
A woman is eating: kobieta je.
mleko milk
I am drinking milk: Piję mleko.
On i ona: he and she.
He is: on jest.
I am a boy: jestem chłopcem.
A woman is eating: kobieta je.
On pije wodę: he drinks water.
Ja jem: I eat.
Chleb: bread.
Mężczyzna: man.
Jestem kobietą: I am a woman.
Ja piję: I am drinking.
Jestem dziewczynka: I am a girl.
Jem: I eat.
Dziewczynka je: a girl is eating.
Dziewczynka i chłopiec: a girl and a boy.
Ona pije wodę: she is drinking water.
On je chleb: he is eating bread.
I eat: ja jem.
Piję wodę I jem chleb: I am eating water and I am eating bread.
I am a woman: Jestem kobietą.
The man: mężczyzna.
Ona jest dziewczynką: she is a girl.
I am drinking milk: pije mleko.
A woman is eating: Kobieta je.
On i ona: he and she.

Nessun commento:

Posta un commento

gr/xxii